Rumored Buzz on اعتقادات دینی

Wiki Article

اي اوغان بس كن! ترا به #اوغانوالي ات سوگند, ترا به #يهود_بودن قسم، ترا به #امير_المؤمنينت سوگند, ترا به #پت_خزانه ات سوگند كه دست از سر مردم ما بردار! اوغان ميكشد، اوغان جنايت ميكند،اوغان انتحار ميكند، اوغان اخطار ميدهد، اوغان غلامي ميكند، اوغان حكومت ميكند، اوغان دفاع ميكند و اوغان شما را جنگ سالار و مهاجر ميگويد و شما چي ميكنيد؟ آيا منظر مرگ تدريجي تان هستيد؟!

در عین حال در نظر داشته باشید که این فقط دین‌داری نیست در درازنای تاریخ که تعصب با آن عجین شده و آثار و نتایج سوئی به بار آورده است. شما همین یک فقره دو جنگ جهان اول و دوم را در قرن بیستم ببینید. فاشیسم و نازیسمی که هیچ منشأ دینی هم نداشت پنجاه میلیون انسان را کُشت. قصه تعصبات ظاهراً تنها به دیانت اختصاص ندارد و در عالم انسانی، تعصبات از انگیزه‌های و پیشینه‌های متفاوتی برمی‌خیزد و این بر همه ماست که در عرصه‌های مختلف چاره‌اندیشی کنیم.

* اصطلاح کلی برای ویکا، آساترو، نئو- درویدیسم و بسیاری از ادیان بازسازی‌گرا

در مرداد ۱۳۹۸ سه زندانی معترض به حجاب اجباری در زندان قرچک در مجموع به ۵۵ سال زندان محکوم شدند.[۵۶]

این هفته در تابو میزبان دو پژوهشگر فلسفه و دین هستیم؛ سروش دباغ و زهیر باقری نوع‌پرست و درباره همین موضوع بحث می‌کنیم.

در همین حال، براساس آمار رسمی وزارت معارف، در حال حاضر در مرکز و ولایات افغانستان نزدیک به ۱۲۰۰ مدرسه دینی و مراکز تعلمیات اسلامی فعالیت دارند، ۸۵ مدرسه خصوصی و بقیه مدارس دینی است.

وزیر فرهنگ: برد ایران در لحظات پایانی کام همه ما را شیرین کرد + عکس

به گواه اسناد و مدارک و مقالات منتشرشده در روزنامه‌های سال ۱۳۵۷ اولین جرقه‌های حجاب اجباری در اسفند سال ۱۳۵۷ یعنی کمتر از یک ماه پس از پیروزی انقلاب زده شد.

>>>   این نوشته هایتان جز تباهی ودربدری چیزی دیگری به ارمغان ندارد نمونه آنرا هرروز به چشم سر میبینیم

البته شب پیش از آن نیز شبکهٔ تلویزیون که ریاست آن را صادق قطب‌زاده بر عهده داشت اعلام کرده بود که روز هشت مارس یک سنت غربی است و به زودی روز زن اسلامی اعلام می‌شود.

شورای بیداری اسلامی، یکی از گروه‌های فعال اسلامی است که اعضای آن را مسلمانان علاقه‌مند به فعالیت در زمینه گسترش فرهنگ اسلام و قرآن تشکیل می‌دهند.

از آنجایی که دولت فرانسه، اجازه برگزاری این مراسم را به‌شکل گسترده و باشکوه، به here مسلمان‌های فرانسوی نمی‌دهد، آنها ناگزیر هستند مراسم را در منازل خودشان و یا در مساجد برگزار کنند که البته نیاز به پیگیری‌ها و کسب اجازه از مقامات فرانسوی را دارد.

او که از جمله در حوزه‌های اجتماعی و زنان فعالیت داشته، در سال‌های اخیر مجلات هفتگی جامعه و تابو را برای رادیوفردا تهیه کرده است.

به هر حال در طول تاریخ ادیان سرچشمه بسیاری از تعصبات و جنگ‌ها و حتی کشتارها شده‌اند. در جهانی که می‌کوشد از تعصب‌ها رها شود، دین چه نقشی بازی می‌کند؟

Report this wiki page